۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۹

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام:

۴۰ درصد جامعه استان ایلام از خدمات دامپزشکی بهره مند هستند

۴۰ درصد جامعه استان ایلام از خدمات دامپزشکی بهره مند هستند

ایلام-مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: ۴۰ درصد جامعه استان ایلام از خدمات دامپزشکی بهره مند هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس احمدی عصر سه شنبه در همایش بزرگداشت روز ملی و هفته دامپزشکی ضمن خوش‌آمدگویی، قدردانی، سپاس و خیرمقدم محضر تمامی مدیران و همکاران حاضر در همایش اظهار کرد: ساختارهای یک کشور به عنوان مهم‌ترین میراث فرهنگی، دینی و تمدنی جامعه هستند، که با عنایت به ضرورت‌های موجود و متناسب با اولویت‌های زمان و مکان پاسخگوی نیازهای فردی و اجتماعی در جامعه هستند.

وی افزود: دامپزشکی ایران با پیمودن راهی صدساله بخش مهمی از ساختارهای ارزشمند و میراث ماست که امروز متناسب با رشد در جهان، در کشور نیز توسعه یافته است و به دنبال سلامت، بهداشت فردی و اجتماعی و مبارزه با بیماری‌های دامی، کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام و همچنین در خدمت تنظیم و شکوفایی اقتصادی جامعه در بخش‌های مرتبط است.

وی تصریح کرد: علاوه بر سلامت و بهداشت جامعه شاید حدود ۴۰ درصد جامعه شغلی استان ایلام با گردش ماهیانه ده‌ها هزار میلیارد تومان متأثر از خدمات دامپزشکی است.

وی تصریح کرد: امروز جامعه دامپزشکی استان ایلام ضمن قدردانی از خدمات گذشتگان و پیشکسوتان دامپزشکی در یک سازمان نظام یافته و خودساخته در استان بهتر از هر زمانی برای ارائه خدمات به مردم و دست‌یابی به اهداف سازمانی آمادگی دارد و نقاط ضعف و قدرت خود را نیز می‌شناسد.

احمدی ادامه داد: در مسیری قرار گرفته‌ایم که براساس آن با تلاش و افزایش و نهادی نمودن تعامل بین بخشی با دستگاه‌های دینی، سیاست‌گذاری، مدیریت و برنامه‌ریزی استان، نظامی و انتظامی، به دنبال حفظ و حمایت از سرمایه دامی استان، کنترل بیماری‌های مشترک و تنظیم اقتصاد دام استان و ایجاد چرخه جامع فعال برای آن هستیم.

مدیرکل دامپزشکی اضافه کرد: ده‌هامیلیون نوبت سر واکسیناسیون در بخش دام و طیور، هزاران مورد کنش و نظارت بر تولید و توزیع فرآورده‌های خام خامی، توزیع اقلام دارویی و اعمال قرنطینه‌های درون و برون استانی بخش مهمی از اقدامات ما در این زمینه است که فضای کنترل شده‌ای از وظایف سازمانی در استان برای دامپزشکی پدید آورده است.

کد خبر 6251101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha